Information om kirken

Frikirken med plads til alle
Aars Frikirke er en evangelisk karismatisk frikirke. Kirken er selvstændig med relationer inden for et bredt spektrum af kirkelivet i Danmark.

Aars Frikirke blev stiftet i 1989, efter at en initiativgruppe havde holdt møder på Aars Bibliotek og i private hjem fra sommeren 1988. Den lille flok havde indtil da hørt hjemme i en baptistkirke på Løgstøregnen. Den nystartede kirke havde også en cafévogn, hvorfra medlemmerne fik kontakt med folk på gaden. Senere blev der også lejet et lokale i byen til café. Kirken voksede støt og møderne blev flyttet til Messecentret, hvor der var mere plads. I 1999 købte kirken en såkaldt "vandrekirke", som blev placeret på en grund, kirken købte af kommunen. Markvænget 11 er fortsat hjemsted for Aars Frikirke. Kirken har endda opført en tilbygning til brug som børnekirke og klublokaler.

Aars Frikirke er medlem af FrikirkeNet, et netværk af ca. 100 frikirker i Danmark. Netværket har en årlig lederkonference, et fælles blad, hjemmeside og pressetjeneste – se www.frikirkenet.dk